Translate

torsdag 16 februari 2012

Vikt v 8

Såg lite förgrymmat på Biggest Looser i kväll. De är sura med en viktminskning på ca 3 kg på en vecka... Har svårt att förstå det. Visserligen sliter de hårt, men muskler väger också. Så medan de går ner i fett ökar ju muskelmassan.... och det borde väl vara positivt? Min egen viktminskning går oändligt lååångsamt. Jag vägde av mej i tisdags som brukligt men har inte haft tillfälle att blogga om det. Så jag tar i kapp det nu. Jag har börjat fundera kring min oerhörda trötthet. Kanske dags att börja äta vitaminer? Eller håller hormonerna på att bråka igen? Obalans? Min mens har fortfarande inte slutat. Dvs har haft den i snart nio veckor. Jag är trött, orkeslös och börjar få choklad på hjärnan. Är det nån jag känner som känner igen symptomen? Jag bara undrar, host host. Allt har under veckan stått stilla, Allt utom vikten. Och det är oerhört frustrerande. Viktminskningen är dessutom så liten att hade jag ätit ett äpple så hade den inte existerat. Det positiva med veckan är att jag har börjat inse att kroppen och jag kommunicerar igen med varandra. Jag börjar hitta vad som är bra för mej. Både mentalt och kroppsligt. Vilket betyder att när judoträningen i måndags skulle bli en upprepning av de stenhårda pass jag körde för två veckor sedan så sa jag nej. Det var efter det passet jag ökade i vikt. Efter det tömdes min energi ut. Så jag hoppade det och ställde mej i gymet istället. Då kunde jag hålla träningen på den nivå som kroppen själv talar om är bra för mej. Även om hjärnan vill mer. Tycker att mer är roligt, så måste jag se på det som är viktigast och bäst för hela mej. Det är häftigt att prata med kroppen igen!


Viktminskning v 8:
Vikt: - 0.1kg
Allt annat oförändrat.

2 kommentarer:

Tessan Eklund sa...

Kul!!!

Det är ju inte alltid vikten som räknas. Den minskar nog vartefter ska du se.

Kram

Neli sa...

vi är lika på alla sätt tror jag, fast jag har inte lidit av rödafaran i 9 veckor men allt det andra kunde jag lika gärna skrivit själv... läste nyss ditt inlägg om Hypotyreos och det skrämde mig. Har alltid haft låg normaltemp, sköra naglar, dimmhjärna, hjärtklappning o allt vad det var... Kanske har jag haft feldiagnos hela tiden? Men jag vet inte vilket som e värst, vill inte ha något av det jue. Kram kram