Translate

söndag 12 februari 2012

Simulerat sjuk

Jag vaknade väldigt tidigt på lördag morgon och visste på en gång att det skulle straffa sej. Och medan jag låg och halvslumrade framåt förmiddagen beslutade jag mej för att simulera att jag var sjuk. Jag hade ingen feber. Ingen rinnande näsa. Ingen hosta. Inte ont i kroppen. Men i dag skulle jag låtsas att jag var febrig. Så jag låg kvar och slumrade. Jag tittade på TV hela dagen. Inte en enda gång gick jag utanför dörren. Det mest mödosamma jag gjorde var att laga mat. Barnen lekte snällt hela dagen. Jag och Marcelo sov i varandras famn, satt i knät på varandra och riktigt njöt av att vara simulerat sjuka. Min kropp var så färdig, så slut. Jag resonerade som så att varför ska jag behöva bli sjuk på riktigt och vara dålig i två veckor för att förtjäna vila? Nej bättre att vara "sjuk" en dag så kanske jag slipper det andra? Och oh ja, vad jag sov gott på natten sen!

Inga kommentarer: