Translate

torsdag 23 februari 2012

Underbara barn


Medan jag med enorm kärlek i bröstet klädde på mina barn i Jonnas hus för att få med dem till bilen låg kronprinsessan i värkar och kämpade med att få ut sin dotter. Med enorm ömhet och stolthet körde jag längs med ed mörka vägarna hem till vårt hus. Ungefär samtidigt som jag kysste mina barn på pannan och kände mitt modersjhjärta klappra lite mer än vanligt så föddes Sveriges eventuellla drottning. ( eventuella är för man vet inte vad som händer under de kommande 35 åren innan det lär bli aktuellt att hon ska ta över) Just där och då kände jag det där som alla föräldrar känner till så väl, när hjärtat snörper ihop och man tänker att sina egna små är de mest fantastiska varelserna i hela världen. Jag var så stolt över dem. Jag är så glad att jag kan ta med dem överallt, de finner sej i det mesta och är underbara som personer. Alla ni som inte känner mina barn, ni missar verkligen någonting! Samtidigt låg Sveriges monarker och kände antagligen på samma sätt över deras lilla underverk. När jag hörde vilken tid den lilla prinsessan föddes kände jag ett sånt stark mammaband med en kvinnan jag aldrig träffat. En kvinna jag sett på bild och TV. Men just där och då hade vi delat ett ögonblick av äkta klar mamamlycka på två olika platser i vårt fina land. Oavsett om hon kommer få heta Desiree( snälla!!! det går inte), Christina ( hur tråkigt är inte det), Sophia ( alla har det namnet), Alice ( då avsäger jag allt jag skrivit om delad kärlek i detta inlägg) eller nåt nytt spännade prinsessnamn som Viviann, Linn,  Åsa, Nathali, Nadja eller varför inte Sol, så håller jag en tumme över att den lilla sessan ska bli hertiginna över Östergötland.


Grattis kronprinsessan Viktoria och prins Daniel till föräldraskapets underbara värld. Hoppas ni får spendera mycket tid med ert barn och att ni får fortsätta vara lyckliga tillsammans. Välkommen lilla sessan.Vad man än tycker så står jag ändå för; Leve monarkin, speciellt nu när kvinnorna tar täten ett bra tag framöver!




Kopierad bild från aftonbladet.se

Inga kommentarer: