Translate

onsdag 21 mars 2012

Supermorsan



Piffig morsa...ehh nej inte i detta hus!
 Bakar bröd, gör en chokladkaka och lagar mat sedan jag har fått gå hem och vabba.  Akvariet rengjort, grovstädat huset och kramats med barnen har jag sysslat med de senaste timmarna, det är ju nästan som om jag skulle framstå som en sån där supermorsa. En sån där som man läser om som fixar allt med piffat hår och snygga kläder samtidigt som de engagerar sej i välgörenhet och allsköns andra aktiviteter. Men som den fina fasaden skulle krackelera i detta hus! Fina kläder och piffigt hår existerar inte på den här mamman. 
Trazan funkar än! TV är ett bra hjälpmedel.
Och det där med bakandet..... det gör jag själv medan jag sysselsatt barnen med Trazan och Barnarne. That´s right. TV:n är barnvakt i dag medan jag fixar. Trots att jag borde sitta och gulla med mitt febriga barn... men nej jag gör annat. Vilken supermorsa....not! Då och då dyker ett barn upp i köket med en önskan att få hjälpa till. Resolut kör jag ut dem med en puss på pannan och löfte om "nästa gång". Men jag skulle ju kunnat blogga om hur bra och duktig jag är eftersom jag är så engagerad, mulitaskande och väldoftande. I stället tar jag min hund och åker och tränar i samma ögonblick Marcelo dyker in näsan i huset. Hundträning är också viktigt!!!!!

Inga kommentarer: