Translate

lördag 24 mars 2012

Håret

Solen tittar fram, det är oerhört varmt ute.Tyvärr har nattsömnen störts av en skrikande son som haft megaont i örat, så han och jag har sovit bort hela förmiddagen. Han är inne på sin tredje omgång alvedon och sover fortfarande med feber i soffan. Jag har äntligen vaknat och känner inte att jag är i koma. Tjejerna har varit ute en stund, bytt kläder tre gånger, lagt pussel och pysslar nu i sitt rum, med glitterlim (gulp vågar inte gå in och se hur det ser ut), fjädrar, lim, papper, piprensare och annat. De har till sin stora lycka fått fri 
tillgång till den ena pyssellådan. Jag själv välkomnar solen och värmen med att bleka håret.


Min toning i okt. Jag var jättenöjd.
Jag har varit blond så länge jag kan minnas. Från att ha varit vitblond som liten har det sakta mörknat till gyllenblond och sedan har det blivit lite tråkigare och tråkigare färg. Men jag har ändå varit ljus. Jag identifierar mej själv som blond. Men så efter barnens födelse har jag fått jätte tråkigt hår. Det blir fett på ett par timmar, jag tappar hår, det är livlöst och mega trist. Så i sju år har jag fått hjälpt på kvalitéen lite med toningar och bleka slinger. Det är liksom det enda som hjälpt. I oktober gjorde jag återigen en toning i en ganska snygg rödbrunfärg. Och i den trivdes jag jättebra. Men det var en toning och efter en massa tvättar var färgen bara mörk. Men mina blonda tussar kom aldrig tillbaka! Utväxten var till och med mörkare än det jag färgat!!!! Som en desperat har jag hängt mej kvar i en livlina att det ska bli ljusare, men det har inte blivit det. Nu fem månader senare var utväxten jättestor och inte ett blont hårstrå! Inte ens det jag har tonat har blivit ljusare. Det var en toning, det ska tvättas bort, jag var blond innan!!!!!!
HJÄLP!!!!!!!!!!


Det är väl så här jag brukar se ut i skallen,
nån halvblond variant med ljus utväxt.
Så här tråkig mörk
har jag varit sen jan.
Så nu slänger jag i en blekningsprocess i skallen. Jag sitter här och väntar spänt på att få gå in i duschen för att se resultatet. När solen kommer vill jag bli mej själv igen, och jag är blond. Jag kommer fortsätta hävda att jag är blond - egentligen. Och medan jag sitter här och väntar undrar jag hur resultatet kommer se ut, eftersom håret inte längre är naturligt ljust. Kommer jag bli gul och se ut som en vandrande fågelskrämma? Eller kommer färgen ta fläckvis och jag se ut som en sämre variant av gammal pensionär med schakbräde i skalle?
Vi får se, nu är det dags för att hoppa in i duschen. Håll tummarna!

Inga kommentarer: