Translate

lördag 17 mars 2012

Pluto 2 år!


 I dag fyller min lilla kille 2år.  Det går inte säga att han är liten längre. Varken i ålder, sinne eller storlek. Shit vad stor han börjar se ut bredvid Bobbo. Annat var det för 1½år sedan när jag hämtade honom! I dag är han lite ärrad i ansiktet efter senaste slagsmålet. Efter ett hårt pass i på bruksan var han lite mör i kroppen. Mätt i magen efter alla godsaker och lycklig över sina leksaker. Jag tror han haft en bra dag. Även om vi inte har så många vänner som vi umgås med som är kompisar till just Pluto så har han fått gjort det han älskar mest. Träna, träna och varit med familjen. 





Han har utvecklats så mycket min sorgsna vän. I början fick jag alltid kommentarer om att han såg så olycklig ut, och det gjorde han. Men sakta och säkert har det där sorgsna draget minskat i hans skrynkliga ansikte. Han ser mer glad ut nu, hans svans slår oftare i överförtjusande glädje än förr och han litar så oändligt mycket mer på oss människor än vad han gjorde då. Nu har vi kommit igång och tränar lydnad för instruktör varje vecka. Vi åker iväg för att träna agility och freestylen filas det på flera gånger i veckan. Vi strövar fritt i skogen, promenerar på vägarna runt byn går en sväng i stan. Han hoppar fortfarande i väg när något oväntat händer och han vill inte gärna komma när han gjort fel. Men även det börjar bli bättre. Han klarar av större utmaningar och ger sej inte när det blir fel. Han prövar igen och igen, utan att bli ledsen. Man ser hur han tänker. Han fattar inte jätte snabbt, men han vill göra rätt och hans energi sinar inte. 


Jag tycker att det är jätte jobbigt att grabbarna inte kommer överens. Men jag ångrar inte att jag tog mej ann Pluto. Han är precis så som jag vill att en hund ska vara: snäll, energifull, rolig att träna, en bra kamrat, han har humor, är komisk. 

Så grattis Pluto på din 2års dag. Jag är stolt att vara din matte. Och jag ser framemot att utvecklas ihop med dej!

Inga kommentarer: