Translate

tisdag 6 mars 2012

Sjuka in da house

Saftsoppa, Alvedon, papper och kräksskål, ett måste i vårt hus
Natten har tillbringats med att tvätta 4 kuddar, ett täcke, fem badhandukar, sitta med dotter i famnen, torka kräks. Lilla N är dålig. Allt hon stoppat i sej kommer ut med väldans fart. Ändå har hon maniskt druckit saftsoppa och ätit yoghurt. Efter 1½ timmas sömn var det dags att gå till jobbet. Då fick Marcelo ta över, som jobbat under natten. När jag kom hem från jobbet satt han som ett vrak i soffan. Han hade inte ens fått gå ut i köket för att hämta nåt att äta. Lilla N har hängt på honom och hade högfeber och kräktes. Mittimellan N hade varit snäll och gjort några smörgåsar så att han inte skulle hungra ihjäl. Jag och Marcelo hann titta på varandra och få en puss innan han satte sej i bilen för att åka till jobbet. Jag och Lilla N hängde i soffan, småslumrade lite i nästan två timmar. Mina andra barn var lagom roade åt det. Men sedan somnade hon och jag kunde laga mat och spela spel med de andra två. Jag till och med hann byta sängkläder i vår säng och städa ut sovrummet innan hon vaknade. Nu ligger hon med huvudvärk och feber. Min lilla underbar tjej! Hoppas hon blir frisk snart. Och framförallt hoppas ingen i resten av familjen blir smittad!

Inga kommentarer: