Translate

lördag 10 mars 2012

Snorig och höjdrädd

Jag är i Romme med jobbet. Hemma är Marcelo med tre sjuka barn och två spända hundar. Under första natten började jag bli förkyld och i natt har jag blivit ordentligt knockad. Det gör ont överallt snoret rinner, halsen raspar och jag tillbringar mestadels av tiden framför datorn med att jobba. Cheferna och kollegerna har snörat på sej utrustning och tillbringar timme efter timme i backarna med att åka skidor och snowboard. De tror inte riktigt på min ursäkt att jag är höjdrädd och skulle nog väldigt gärna se mej i backen. Men nej, nej. Inte jag. Inte nu.Och framförallt inte framför mina urduktiga arbetskollegor. Jag har ju jobbat bort min prestationsångest en hel del men att som stor nybörjade göra bort sej och bli en gråtande klump är inte vad jag tycker att jag ska satsa på nu i min karriär. I kväll blir det Mellokväll. Lite cider och vin. Trots rinnande näsa och värkande lekamen är det riktigt trevligt här!

Inga kommentarer: