Translate

måndag 26 mars 2012

Gårdagens Pluto

 
Har ni saknat knasigheterna Pluto hittar på? Nåväl nu kommer det en liten uppdatering i ämnet. Han är ju inte lite galen min virrpanna.


Magen brukar bukta innåt här. Men inte nu. Svullen och full.
 I går kom jag hem och hittade locket på fodertunnan i  vardagsrummet. Fodertunnan som är instängd i tvättstugan. Något som var fullt var Plutos mage. Fullproppad med mat. Han vaggade fram som en överdräktig gris. Man såg verkligen hur han led av sin super uppspända buk. Jag övervägde stort att åka till veterinär. Men ajg avstod efter stoora betänkligheter. I natt bajsade han inne. I dag på eftermiddagen har han kräkts flera gånger. Osmält mat och slem i stora högar. Nu undrar han varför han inte får mat för..... ja, jag undrar???


Min tunna till hund, otymplig och illamående.
Magen är mindre spänd och han har börjat röra mera på sej. Men magen är fortfarande full. Den står ut... Jaa, Pluto, Pluto.

Inga kommentarer: