Translate

tisdag 13 mars 2012

Min resa till Romme

Jobbet bjöd upp mej, all personal och eleverna på skolan till Romme. När jag hörde om resan för första gången blandade jag faktiskt ihop det med Roma, som ju ligger på Gotland. Jag tänkte att vad trevligt att få åka till Gotland med alla elever. Men så var inte fallet. Istället var det skidpjäxor och after ski som väntade uppe i Borlänge. Först av allt måste jag säga att jag var djupt imponerad över hur duktiga eleverna var i backen! Några kunde inte snöra på sej pjäxorna själva när vi anlände upp vid nio på morgonen. 
Men på eftermiddagen åkte de helt själva i de stora backarna! Och för det andra nej, jag åkte inte. Jag har testat Yxbackens barnbacke, och höjden skrämde skiten ur mej! Jag och några till stod och tog hand om blessyrer, vaktade värdesaker, hejade och fotade. På torsdageftermiddagen åkte eleverna hem och vi i personalen möttes upp för mat och trevligt samkväm. Till fredagen var det flera som blev sjuka, däribland jag. Hela tiden fick jag rapporter hemifrån om magsjuka, influensa och om rymmande hundar. Jag föredrog att vara där jag var. För första gången på 100 år drack jag cider, avec efter maten och lite skumpa. Vi skrattade och hade det trevligt ända fram till söndagen. Jag mådde ännu sämre på lördagen, men middagen vi bjöds på i toppstugan var helt magnefik. Så det toppade det mesta! 

 


Vi hade schlagertävling mellan rummen, och vårt rum vann ganska överlägset, men med en chef som inte vågade döma till någons favör sjabblades vår seger bort ( som var en hamburgerlunch dagen efter)......MORR! Men lunchen fick vi ändå. Tack för det Börje! Som så många gånger förr satt jag med mina kollegor och skrattade så magmusklerna värkte. Det slog mej flera gånger att jag upplever saker med mitt arbete som jag inte gjort sen jag var tonåring. Saker jag saknat att uppleva igen. Det är sån värme bland oss. Jag uppskattar det. Min resa till Romme var väldigt härlig och mysig. Dit vill jag ta min familj också. Kanske jag törs åka då, utan prestationskrav från alla duktiga, kompetenta från jobbet som står och glor. Gulp!













Inga kommentarer: