Translate

torsdag 9 juli 2015

Röda gubbar och älskad familj

En jordgubbe i munnen, kasta en gubbe till Bobbo och en i hinken. Jag älskar jordgubbar och idag jagade vi dem på de stora fälten mellan regnskurarna. Fullt av stora, små, saftiga gubbar som bara slank ner i magen utan att protestera. MUMS! Nu kommer vi äta gubbar till frukost, lunch och kvällsmat! 
Tänkte göra kräm också. Husliga jag! Barnen sprang som kalvar på grönbete och deras WAOW och ÅHHH hördes över nejden när de hittade den ena röda gubben efter den andra. Närmare 400kr fick vi betala när hinkarna var fyllda. Det är mycket gubbar det!  Det blir många fina matminnen framöver!

Till svärmor för att lämna av lite gubbar. Men mannen i i familjen gick åt fel håll när vi parkerat.
Hos frisören fick alla nya frisyrer
Bobbo roades av fåglarna.
 En sväng ner till frisören och alla fick sitt hår avkortat. Alla utom Bobbo. De hade fåglar där. De kvittrade vackert. En vacker upplevelse. Hon med finast hår, dotter nr 2, klippte minst och var allt lite besviken att alla andra fick nya frisyrer men inte hon. Ändå är hon vackrast av oss alla. Nästa gång vill hon klippa sej som mej. Hoppas hon ändrar sej tills dess. En misslyckad blekning av håret i morse har gjort att jag inte borde visa mej ute, men det hade vi inte tid att korrigera hos frisören. Så nu har jag en frisyr men förskräcklig färg. Kanske tar det två år innan jag går tillbaka frisören igen. Men det vore ju synd. Är faktiskt lite nöjd. Tillsammans har vi roligt iallafall. Och Marcelo blev jättefin.


Mat hos svärmor, prat och fix med nya mobilen. Sedan besök hemma och jag åkte till stallet. Nu roar Jackie Chan med karatesparkar och spännande intriger. 
Jag tror jag ska gå och ta en rödgubbe! Älskar att inte vara ensam. Älskar att ha en familj. Älskar att vara älskad! Inte en självklarhet för mej. Dagar som dessa, att uppleva världen genom mina och barnens ögon. Det är makalöst. Att få se mej genom Marcelos ögon, det gör mej knäsvag. 





Inga kommentarer: