Translate

måndag 6 juli 2015

Lusten kryper på igen.

Sommarlov. Strålande sol i flera dagar. Jag hänger med ungarna hela dagarna. Marcelo gjorde ett gästspel och kom hem några dagar nu. Snart kommer han hem och har semester på riktigt. Vad fort vi människor kan ändra rutiner. Från att ha varit uppe i varv och arbetat, tagit hand om hem och hushåll, stall, barn och haft trehundra aktiviteter har vi nu legat på stranden, vid poolen, tagit ett varv till stallet och umgåtts med vänner. Jag slappar och tar igen mej, samlar kraft till hösten. Det är bara några veckor kvar till ekorrehjulet startar igen. Jag vet inte om jag längtar eller försöker skjuta upp det. Varje dag här hemma känns som tre dagar. Jag har svårt att förstå att det bara är 2½vecka sedan jag gick iväg på semester. Än har vi inte gjort något. Bara varit. Sitter nu på altanen, under tak, det har kommit några regnskurar. Jag känner för att börja skriva igen. Men jag behöver mycket lust till det för att det ska bli bra.. Det är svårt att hitta berättelsen i fingrarna. Jag kan inte hitta på själv, den måste flöda ut för att det ska bli bra. Och när jag väl börjar skriva vill jag göra det i flera timmar. Men kanske jag skulle kunna läsa in mej på det jag skrev för två år sedan. Innan pluggandet tog 100% av min energi? Annars har jag en hel del att göra under dagen. Det mesta innebär att förstöra pengar. Kul att handla, mindre kul att pengarna sinar. Men det är ju så det är. Nu öppnar jag dokumentet. Sätter på lite te och börjar läsa vad som hände sist när jag skrev!

Inga kommentarer: