Translate

tisdag 7 juli 2015

Fröken Robin Hood!

Fröken Robin Hood. Det är jag det. Snabbare än vinden, säkrare än solen! Jag och min båge kan rädda världen från allt ondo och skapa......
Nej, jag är väldigt mycket nybörjare på det här med båge. Jag köpte en till mej och en till ungarna förra året. Har vi häst i stallet där de tävlar i beridet bågskytte på SM-nivå så är det ju klart att vi måste haka på.  Sen måste jag nog ändå medge att stå och skjuta med pil är inte riktigt min grej. Jag tycker det är svårt att få bak armen, få till tekniken och jag suger helt enkelt på att vara snabb med att få upp pilar. Men så har jag heller inte tränat speciellt mycket. Kanske fyra gånger sedan jag köpte bågen. Idag skulle jag testa att skjuta från häst för första gången. Men så blev det inte. Det blåste halv storm och vi skrittade ut istället... det gick ju sisådär vilket ni kan läsa om i inlägget under. Pilar, prickskytte och stark blåst är inte den bästa kombinationen. Men eftersom vi dragit dit bågarna och pilarna så tränade jag och sonen skytte från marken istället. Både medan vi gick och stillastående. Det var faktiskt riktigt roligt. Jag älskar att träna ihop med mina barn, vad det än är. Vi pratar så mysigt med varandra under tiden, skrattar och hittar en samhörighet som jag älskar. 
Stora N är bättre än mej på att skjuta. Han har dessutom redan skjutit från hästryggen en gång, vilket jag inte gjort. Så där på den öde stallplan, i blåsten stod han och jag och sköt tre pilar var och avslutade med en liten tävling i stillastående. Jag känner att vi behöver skaffa en tavla att skjuta på hemma. Om man skulle träna lite skytte ett par gånger i veckan så skulle jag ju såklart bli mycket bättre och då kanske det skulle bli riktigt roligt. Senare under veckan tänkte jag nig testa från hästryggen ändå. Bara i skritt. Men nog kan det bli riktigt häftigt så småningom!

Inga kommentarer: