Translate

söndag 3 mars 2013

Pluggsöndag

Söndag = pluggdag. Jag sitter och läser för fullt. Har hunnit med 75 sidor de tre dagar jag har läst på boken. Nu har jag 100 sidor kvar tills lektionen i morgon. Jag tycker det är roligt att plugga och jag lär mej massor. Boken vi läser nu är inte så svår och det underlättar ju läsandet en del. Men det är ändå mödosamt att plöja genom många sidor på ett främmande språk och sedan kunna se historien bakom själva berättandet. Jag är ju inte alltid bra på det ens på svenska... Ute skiner solen och jag har inte den minsta lust att gå ut, så det är ju positivt att kunna skylla på pluggandet för att slippa lämna min borg. Jag har verkligen låst in mej den här helgen. Igår var jag inte utanför dörren. Jätteskönt. Återhämtning. Nu en dusch, sen frukost och sedan lite mer läsa!

Inga kommentarer: