Translate

onsdag 16 april 2014

Tillökning

Zelda är en av hamstrarna som flyttat in.
Barnen har sparat och gnetat och nu har de äntligen haft råd att köpa sina första egna djur. Tre stycken små sibiriska dvärghamstrar som låter som små pipdjur när de pratar. Buren är inredd och varje dag tas de ut fyra, fem gånger för att få motion och för att de ska bli handtama ( och för att de är så gulliga att gosa med såklart.) 
Ungarna har börjat se skillnad på dem, jag kan se att en är större, kvickare och mer försiktig, men bara barnen kommer överens om vem som är vems och själva är nöjda får väl jag också vara det. Det känns verkligen märkligt att ha tre små djur här hemma som inte är mina. Alla djur har alltid varit mina, men inte den här gången. Jag har ju haft gerbiler när jag var yngre, med dem hade jag en nära relation till, jag vet inte om hamstrar har samma personlighet men de är rätt kul att hänga med! 
Pluto är väldigt intresserad.
Hundarna är jätte intresserade. De har nosat på varandra genom gallret och Bobbo skäller på dem nattetid när alla andra sover. Det är alltid häftigt när man får nya husdjur. Hoppas bara att intresset håller i sej. Annars kanske de blir mina tillslut?





Inga kommentarer: