Translate

tisdag 15 april 2014

Bruten hand

I stallet med strumpa över gipset. Gick sisådär.
Det är inte helt lätt att ha en bruten högerhand. Allt från att torka sej på toa till att köra bil är ju lite mäckligt. Men det går överraskande bra ändå. Jag åkte till stallet två dagar efter benbrottet med Lilla N. Det gick inte alls. Smärtan var för hög och jag fick be om hjälp hela tiden. 
Lilla N red stora Carina första gången
Visserligen kom dottern ut på en liten tur, men det var inte min förtjänst! För att göra livet lite mer komplicerat så har vänsterhanden också ballat ur.Sju sekunder pallar den något innan den är så bortdomnad och värker att den är helt obrukbar. Med andra ord känner jag mej lite oanvändbar just nu. Lite expedierad. Den värsta värken börjar dock lägga sej i högerhanden så nu kan jag börja använda tummen. Så det finns hopp om det! En vecka efter att jag bröt mitt första ben var jag uppe och röntgade igen. När de började dividera om operation förstod jag för första gången  hur allvarlig min fraktur är. Benen ligger väldigt illa trots att de dragit dem till rätta. 
Handen är inte tjock pga gips. Har
inte gips på  ovansidan. Det är svullnaden
som gör handen desformerad o tummen blå.
Det beslutades dock att vi skulle avvakta och hoppas på att kroppen gör ett bra jobb ändå. Att plugga borde ju vara e pice of cake men det involverar så mycket skrivande så jag har dragit en hel vecka på det med. Bra strategi va? Gör så lite som möjligt att du blir mer stressad.Kan man skylla dumt huvud på bruten hand?





Inga kommentarer: