Translate

onsdag 16 april 2014

Stiltje

Hundarna vid sjön i skymningen
Det händer så mycket i livet fast det känns som det är stiltje. Snart är påsklovet över och jag har inte gjort någonting. Inte ens påskpyntat. Jag har ett så stort behov av att få vila. Jag vill sova mer, men hela tiden blir jag störd i min sömn. Påminner om när barnen var nyfödda! 
Jag o mitt skrivande
Att skriva uppsats på spanska var bra mycket mer mödosamt än jag kunde tänka mej, plus att jag har två tentor jag behöver plugga till. Idag tog jag mej tiden att storhandla för första gången på två veckor! Jag fattar inte var tiden springer och gömmer sej någonstans.Mitt i matlagningen idag smet jag iväg.  Det började skymma men jag hade ett behov att rymma. Lilla N var på dåligt humör så jag tog med henne och hundarna ner till sjön.
Lilla N är alltid med oss
 Vad friskt det är att komma ner dit! Pluto sprang omkring som en toking och jag och min dotter satt på trappen och lyssnade på gässen som flög över våra huvuden. Det var så skönt att komma bort en stund. Vi kunde prata om det som blivit tokigt under dagen på et lugnt sätt och samtidigt riktigt livsnjuta av naturen och de ljumma vindarna. Det som kommer det kommer känner jag nu. Jag gör så gott jag kan. Räcker inte det får jag väl göra om. 


Puh, där kom jag på att jag inte ansökt kurser till hösten, så det gjorde jag nu. Jag hoppas på Uppsala universitet, men dit kommer jag bara in om jag klarar alla delmoment i de kurser jag går nu. Sista anmälan var idag, alltså slut om 45 minuter, så det var i sista sekunden!
Min lilla uppsats på spanska.
 Nej nu ska jag göra en kopp té och fortsätta min uppsats om Spaniens enande som ingen egentligen vill ha. Jag sitter här stilla vid datorn i totalt stiltje samtidigt som det faktiskt händer något.....

Inga kommentarer: