Translate

tisdag 15 april 2014

Plugg hysteria

Jag sitter och pluggar. Men jag läser och läser och för varje rad blir ögonen tyngre. Jag somnar nästan. Jag tycker fortfarande att det är kul och igår blev extra intressant när vi på spanska diskuterade skolorna och Pisa undersökningen på universitetet. Men samtidigt längtar jag efter när kvällarna är mina igen. Just nu är det bara politik och plugg på agendan. Känns inte som om jag kommer att fixa den här kursen heller. Hjärnan är för splittrad. Faktan går inte in. Vi läser historia, mitt favvoämne. Men nej... det funkar inte. Tre dagar efter jag läst nåt så är det nästan borta igen. Så jag sitter här med min svullna värkande hand och känner pressen. Jag ska skriva en uppsats på spanska. Och jag ska göra en muntlig redovisning. Gissa vad jag ska göra på påsklovet!  

Inga kommentarer: