Translate

söndag 27 april 2014

Stallet

Nu är det en vecka sedan jag var istallet. I måndags åkte vi ut och jag träffade fina Geisha igen. Hon kom travande när jag ropade på henne och hon försökte för första gången säga något till mej. Tyvärr kan jag ju inte prata med djur, så jag förstod ju inte. Men det var ett framsteg att hon försökte kommunicera tycker jag. Med min brutna hand kan jag inte göra så mycket och vänsterhanden domnar totalt bort efter några sekunder så jag vet inte hur mycket hjälp jag är där ute i stallet. Benen blev inte ordentligt borstade men däremot fri longerade jag henne i paddocken. Jisses vad hon for innan hon började arbeta mer ordentligt. Det märks att hon är frustrerad och har massor av energi. Vi avbröt några gånger och tränade inkallning. Direkt kom hon med spetsade öron. Jag gillar verkligen henne!Tjejerna fick träna balans barbacka på Bella och de fick mocka en del i lösdriften. Lite drygt två timmar var vi ute men det märktes att jag överansträngde handen. Den värkte rätt ordentligt efteråt. Nu kommer alla examinationer i tät följd så jag kommer väl inte ha super mycket tid till stallet men nån gång i veckan måste jag åka ut, abstinensen är fruktansvärd! 

Inga kommentarer: