Translate

lördag 28 september 2013

Vad vi har och vill ha mer av

Om jag skulle spalta upp vad jag vill göra i mitt liv så ser jag ganska snabbt att jag redan har många delar i mitt liv, att det finns de jag skulle kunna bli bättre på och de som jag saknar

Saker jag vill ha och faktiskt har:
  • Familj 
  • ett kärleksfullt liv
  • en speciell person som älskar bara mej
  • umgås med mina barn
  • hundarna
  • sköna vänner
  • aktivt liv
  • bra jobb
  • vila
  • harmoni

Pink hänger i taket och sjunger. Det var en magisk helg för mej o Marcelo
Saker som jag vill ha, som jag har till viss del, men skulle kunna vara bättre: 
  • träning
  • en smärtfri kropp
  • resa
  • pengar
  • upplevelser/ äventyr
  • kläder

Saker som jag faktiskt saknar helt men gärna vill ha:
  • En fungerande, normal kropp
  • ett liv på landet med djur; hästar, getter,höns, ankor you name it.
  • tid att skriva
Vissa perioder under livet känns det som allt hela tiden går smidigt som vägen, vissa perioder känns det som det är en motig uppförsbacke. 



Senaste två åren har vi haft det ganska tufft;  Cancer, sjukdomar,död, ojämn ekonomi, bilar som strular och massor av annat smågrus som liksom hugger motstånd hela tiden. Inget flyt. Vi har fått kämpa ganska mycket. Samtidigt så betyder vår starka kärlek och gemenskap så otroligt mycket för att vi ska fortsätta känna lycka och harmoni i vår vardag. Klart att vi tacklar det olika i familjen. Vissa tar det hårdare, andra fokuserar på lösningar osv. Men nu önskar jag oss ett år med lite gräddfil. Ett år där vi kan andas ut lite, utan dåliga nyheter som nästan knockar oss. Vi behöver få upp farten och inte bara trampa i motvind. Samtidigt som jag säger det kan jag inte låta bli att tänka att vår familj är så oerhört lycklig lottad! Vi har en så stark och genuin kärlek. Och för att vi har den är vi nästan alltid lyckliga! Men både jag och Marcelo vill framåt. Vill vidare. Vill mer. Vi ser nya mål. Samtidigt som begränsningarna stoppar oss. Just nu är fokus mot en friskare kropp, jämnare ekonomi, lite fler äventyr och resor samt från mitt håll ett och annat tillägg i djurskaran.

Inga kommentarer: