Translate

torsdag 19 september 2013

Lugnet i stormen

Idag har jag varit så stressad att jag fick ont i magen. Rimmar illa med min nyväckta ayurvedasyn på livet. Ska jag vara riktigt ärlig har jag lite simmat ifrån de braiga tankarna. Behöver läsa på lite igen så att jag hittar tillbaka till lugnet och de bra vanorna. Men även om jag inte stressar runt rent fysiskt idag på jobbet så känns det som det åker hiss i magen fyllda av stressmyror så får mej att tappa andan. Jag börjar tänka på alla saker jag behöver hinna, men för att hantera det blir jag nästan för lugn. Så idag sprider jag ett lugn omkring mej trots att jag själv känner mej som ett dödskämpande antilopp fem centimeter från ett lejongap. Jag nästan blundar och väntar på smällen. Så jag ligger där och tankarna rusar, men jag gör egentligen inte så mycket. Lugnet i stormen. Jag förstår att folk går i väggen om de känner så här alltsom oftast. Jag brukar vara den som kan trycka ner stressen, Marcelo brukar vara den som påpekar att jag är stressad, ingen annan märker något. Men idag går det inte. Det knyter sej i nackmusklerna, det gör ont och andningen är lätt och ligger i bröstet. Fy fabian för negativ stress! Nu ska jag titta till vad jag ska göra på nästa lektion, sedan mat. Efter det tar jag resten av dagen. Kanske fortsätter lugnet på ytan, men stressen i bröstet. Men jag ska försöka bryta känslan under maten.

Inga kommentarer: