Translate

måndag 9 september 2013

Jag och min cykel

Jag älskar min cykel. I dag blev det en tur. Den första på en vecka. Ryggen har bråkat och jag var osäker på om jag ens skulle kunna cykla idag. Men jag vaknade och kunde resa mej ur sängen i morse, det har inte hänt på flera dagar! Så nog skulle jag kunna dra en liten repa på eftermiddagen! Jag packade upp cykeln bakpå bilen och åkte in till stan så att tjejerna kunde träna judo medan jag motionerade fläsket. 
Annelie hade gjort samma sak så tillsammans trampade vi runt lite drygt milen. Det var en behaglig runda vi tog, det var bara när motvinden var som värst som det kändes jobbigt. Nu undrar jag igen hur jag kan stå ut att vänta så länge mellan gångerna. Jag tycker ju att det är askul! Jag och min cykel. Vilken härlig sysselsättning jag har hittat! Nu börjar jag sikta mot nästa träningsform, som det ser ut nu blir det ridning efter jul. Kan jag inte skaffa häst får jag väl låna en på ridskolan! I want some power between my legs helt enkelt!


Inga kommentarer: