Translate

fredag 13 september 2013

En kvällstur på cykeln


Foto: Det är så mysigt att cykla. Idag följde LillaN med så det blev lagom tempo för Bobbo att haka på. Många fina upplevelser på vägen.Det här med att jag har börjat cykla har slagit klang i hela familjen. Marcelo vill ha en cykel nu och barnen vill alltid följa med. I går hakade båda tjejerna på när jag skulle ta en tur så då fick Bobbo också hänga med. Vilken fantastisk kväll det blev! Korna i hagen sprang nyfiket med oss längs staketet, vi hittade två får på vägen, en rädd hund jagade oss och svanarna och deras barn simmade majestätiskt ute på den konstgjorda sjön. Vi tog den jobbiga vägen baklänges och mot slutet blev det lite för mycket för tjejerna. Mittimellan N ville gå i uppförsbackarna och Lilla N ville gå i nerförsbackarna. Lite muttrade jag nog om att det inte skulle få följa med nästa gång, men summan av kardemumman är att jag faktiskt uppskattar när de hänger med. Det hann bli mörkt innan vi kom hem och det var det som stressade mej lite, men själva cyklingen var jätteskön. Luften var varm och behaglig men samtidigt frisk. Det var inte massor av insekter och Bobbo har fattat galoppen och stannar inte kvar vid fläckar lika länge. Så han följde vårt tempo i bra trav. Han springer ju lös.  En liten nätt tur på dryga 8km blev det, och vi var ute i lite mer än en timme. Jag älskar det faktum att jag bekostade mej själv en cykel. Jag är värd det och jag mår så mycket bättre av det. I love my bike!

Inga kommentarer: