Translate

söndag 9 mars 2014

Hästkonto

Nu har jag börjat ta det här lite mer på allvar. Nu har jag startat ett konto för att på allvar kunna ha transaktioner när det gäller allt med häst. Jag satt länge och tittade på kontot efter att jag skapade det. Stallhyror, försäkringar, avmaskningar, hovslagare, utrustning eventuella veterinärer  och så klart själva hästinköpet, allt ska gå via detta konto. Jag ska köpa häst på riktigt. Inte än, men det kommer. Kanske redan i år, kanske i sommar? Jag måste fortsätta känna efter om jag verkligen fixar att ha häst på heltid. Och jag vill inte överge Geisha. Jag börjar verkligen älska den hästen. Hur ska jag hinna med två? Nej jag ska ta det här köpet med ro. Som jag och Kristin konstaterade igår, vi är närmare 60 år när hästarna dör. Frågan är om man skaffar häst igen då. Så det här kanske blir min enda häst i resten av mitt liv. Stort ansvar!

Inga kommentarer: