Translate

fredag 7 mars 2014

Ha men inte ha


Svenskfödd irishcob ca 160 cm. Hästar säljesJag har ringt på en häst. Han verkar inte riktigt vara det jag vill ha. Men ändå är det nåt som fick mej att ringa. Jag vet inte vad. Visst har Marcelo lovat att betala häst, men det är ju inte så att pengarna sitter på kontot och bara är till för att användas. Vi måste försöka spara ihop till summan först. Han kostar en del, men eftersom han är lite bångstyrig så är han väldigt billig för att vara en tinker. Han är lagom i ålder, lagom i höjd, han är westerntränad, tömkörd och tävlad i dressyr. Han gillar att rida ut och går barfota. Allt det som jag gillar! På allvar handlar mitt blivande hästköp om pengar. Oavsett om det blir den här eller någon annan så är det en kostnad varje månad. Försäkring, hovslagare och annat tillkommer hela tiden och inte för att vi har dåligt med pengar men det är inte så att vi har att slösa heller. Jag skulle vilja åka och träffa honom. Men jag vill inte åka för att träffa honom. Kanske jag kan åka och bara känna efter? Men jag borde inte, det är bra som det är nu, med att vara medryttare utan att vara tvingad till någonting. Bra för stressen, själen och plånboken. Men filmerna hon skickade gjorde inte saken bättre. Han är verkligen väldigt mycket det jag söker. Men han var lite bånglig.... jag vill ha en snäll häst. Jag vill ha men vågar jag ha?


Inga kommentarer: