Translate

lördag 29 mars 2014

Curling

För jisses många år sedan när jag arbetade på Matteusskolan så stack vi till curlinghallen och körde som en kul kick-off. Nu hundra år senare så drog idrottsläraren, direktör Saksi från min ena skola igång en happening där vi skulle köra lite curling och sedan gå ut och äta. 
Redo för isen!
Jag följer ju nästan aldrig med när mina arbetskamrater hittar på någonting, Fröken Tråkig liksom... Men eftersom jag tyckte att curlingen var så kul kunde jag inte låta bli att hänga på. Och jag tyckte det var lika kul den här gången med! 
Det var så himla roligt. Ingela kom ner på isen men inte upp, så hon kröp i land efter varje ivägskickad sten. Vinnarskallen Jonas fick inte in en enda poäng. Annelie trodde hon skulle dö, men var tillslut en stjärna på isen och Richard som var livrädd att bryta sönder sej och klagade på ljumskar, muskler, armar och allt annat stod tillslut som totalsegrare!

Vinnade team jag och Annelie
Jag temade ihop mej med Annelie och direktör Saksi.Vi lyckades utan större ansträngning vinna första matchen och sedan mötte vinnarna från den andra matchen i en final. Vårt lag kom tillslut tvåa i den rafflande finalen. Vi fick erkänna oss besegrade. Men sen var det tid kvar så då körde vi en förkortad omgång utan Saksi. Med oerhörd finurlig list från undertecknad ( jag älskar strategi)  så lyckades jag och Anneli knipa en seger över det vinnande laget. WE ARE THE CHAMPIONS!!!

Tjejerna förbereder sej i omklädningsrummet för den kalla hallen. Mina härliga kollegor!


Vi var alla rörande överens om att det här verkligen var något man skulle kunna fortsätta med. Helt lyriskt bad jag Marcelo att vi skulle åka ner till curlinghallen tillsammans och köra någon gång. Han skrattade åt min iver och såklart gick han med på det. Han är bäst helt enkelt!

Mysigt, intimt och väldigt trevligt på
haket vi hängde på!
Efter curlingen gick vi ut och käkade tillsammans. Jag hade verkligen en riktigt trevlig kväll. Det var så länge sedan jag gick ut och gjorde något annat än vardagsbestyr att det var ett skönt avbrott i vardagen. Jag drack alkoholfritt vin, åt god mat, hade trevligt sällskap och pratade hela kvällen efter en underbart rolig aktivitet. Sport och mat - en fantastisk kombination! 


Inga kommentarer: