Translate

onsdag 30 oktober 2013

Och jag betar av...

Jag kom ut med hundar och barn på promenad idag. Jag cyklade snabbare än vad jag någonsin gjort de 7.5 km runt vår by och grannbyn. Den kalla luften bränner i lungorna och jag känner mej fortfarande skönt påverkad. Jag har lagat mat och umgåtts med min bästa vän. Jag har lämnat in allt arbete på SOL-uppgiften som ingår i mitt arbete. När jag tryckte på knappen "skicka" och fick iväg den andra delen var det som om jag fick lättare att andas igen.  En sten föll verkligen av! Gahhh vad skönt. Nu ska jag laga middag och sedan blir det spanska-tenta-plugg. Jisses vad nervös jag är för den. När han sa vad vi skulle kunna förstod jag knappt ett ord av vad han sa. Det är en fonem tenta. Vi ska kunna skriva i fonemskrift, tyda fonemskrift samt kunna förklara ord som fonem, morfem och en helsikes massa andra ord jag aldrig hört talas om. Tror jag missat läsa något kompendium! Jag förstår dem på svenska, men de spanska motsvarigheterna har jag inte. Och hittar dem inte. Så nu blir det att plöja igenom de ca 1000 sidor med kurslitteratur tills jag hittar rätt. Marcelo är ju inte till hjälp när det gäller sånt här. Men jag har fem dagar att lära mej. Och jag börjar efter maten. I dag blir det kyckling förresten.

Inga kommentarer: