Translate

måndag 29 april 2013

Nattsudderi för att hålla mej vaken.

Det är natt. Jag sitter och läser. Pluggar. Sista boken på kursen. den är jättebra. Riktigt, riktigt bra. Men jag har inte läst ut den, och har många sidor kvar. Över 100. Ska vara klar i morgon. Undra om jag kommer sakna mina plugg-söndagar när de är över om två veckor? Behövde göra en paus. Därför bloggar jag. Somnar annars. Har ju somnat varje gång jag läst boken. Ändå är den bra. Jag har hittat ett jobb jag vill söka. Ska nog göra det nästa vecka. Ett vikariat som jag gärna har ett år. Men sen skulle jag vilja jobba med det jag verkligen vill. SO och spanska. Jag älskar båda ämnena. Vill inte vara utan dem. Men det här jobbet är helt annorlunda. Men jag har utbildning till det också. Jag har en bred utbildning, ändå passar inte mina kombinationer de jobb som finns. Irriterande. Det är därför mina anställningar alltid är tidsbegränsade. Så jag fortsätter plugga. Fortsätter mot drömmen. Fortsätta leta efter El Dorado. Mitt El Dorado. Just nu spanska, sen rovdjur, kanske biologi, gärna lite psykologi. Kanske slutar jag plugga. Kanske jag är nöjd sen och bara vill jobba? En termin i taget. Nu ska jag återgå till mördaren i boken. Den fantastiska, psykotiska konstnären som tar livet av den enda person som förstår honom, kvinnan han älskar. I morgon jobb och spanska kurs. Med mycket värktabletter tar jag mej igenom natten. Jag hoppas jag slipper dem i morgon. Att ha ont i kroppen är inte kul alls.Men jag är glad att jag har en kropp som funkar. i morgon börjar jag banta. Eller inte ;)

Inga kommentarer: