Translate

lördag 13 april 2013

Jag kände hur kroppen blev sjukare!

Jag jobbade så intensivt så jag märkte inget. Att vara lärare på vår skola just nu är lite stressig, så jag jobbade hårt för att komma ikapp med alla uppgifter. Just i torsdags
innebar det några timmar framför datorn på eftermiddagen. Det var först när en kollega pratade med mej som jag kände att det raspade i halsen. Oh no -tänkte jag och skänkte Marcelo en tanke som legat så sabla, dunder sjuk i halsfluss sen förra helgen. Och sedan kunde jag känna hur halsen svullnade igen för varje minut som gick. Jag kände verkligen kroppen dra i hop sej, lederna började värka, huden blev överkänslig och när det var dags att åka hem kände jag att jag kommer inte kunna jobba i morgon. Sedan fortsatte den nergående spiralen ända tills jag kom hem efter cirkusen. 

Jag blev sämre och sämre. Och jag kunde verkligen känna bakterierna äta sej in i min kropp, jag kunde känna hur kroppens försvar bröts ner. Det var en märklig känsla! När jag letade värktabletter i medicinlådan så hittade jag några överblivna penicillintabletter sen förra omgången. Jag tvekade inte ens utan tog en tablett direkt. Den där märkliga känslan av att känna att kroppen blev sämre och sämre försvann efter nån timme. Det kändes som det stannade upp. På fredag morgonen mådde jag sämre och tog en tablett till. Men borta var den där krypande känslan av att kroppen bröts ner var helt borta.  Men jag var sämre, mådde skit, svävade mellan sömn och vaket tillstånd hela dagen, kunde inte kontrollera kroppen. Orkade ingenting. Läkaren på vårdcentralen blev inte ens arg när han fick höra att jag tjuvätit medicin. Han skrev ut mer och konstaterade att jag var ordentligt sjuk. Nu är det lördag. Jag är lite piggare, kan äta och är på bättringsvägen. Kan nog jobba på måndag.

Inga kommentarer: