Translate

onsdag 7 januari 2015

The vardag is back!

Första dagen tillbaka på jobbet efter julledighet. Första gången Bobbo fick vara själv på det här sättet på 4½år. Pluto höll honom inte sällskap idag.  Bobbo tycker inte om att bli lämnad. När vi kom hem hittade vi honom sovandes brevid hamstrarna... Älskade vovve! Dagen började med tidig morgon, ledsna och trötta barn som inte kunnat sova på natten och en massa snö. Full rulle på jobbet, en del jobbiga förklaringar och sedan hämta barn och ut till stallet.

Pepino är svart. Kvällshimlen var svart och jag kunde inte hitta hästen! Inte ens snön lyste upp tillräckligt! Men till slut så! Idag blev det bara en kortis. 
Jag vet inte hur jag står på den här bilden
men Pepino gör det jag förväntar mej, vrider på
nacken så han nästan når manken.
Vi tränade lite target och shapeträning inne i stallet. Han är helt med på noterna och han tycker det är kul. Uthålligheten är något 
Belöning i skål. Han älskar mat. Självklart jobbar vi lösa
i stallgången.
som vi måste träna lite mer på bara. Han är inte riktigt shape van 
så han letar inte beteenden utan han behöver en hel del hjälp. Nu tränar jag mest beteenden som är lätta, mest med huvudet. Han ska kröka nacken i någon form av bugning, kunna sätta mulen så nära manken som möjligt både till höger och vänster, ja lite sånt där småtrix som är en bra början.  Han tycks be om mer träning och verkar alltid så nyfiken på vad vi ska göra när jag kommer. Han är verkligen helt fantastisk, även i det lilla.


Tillsammans i köket, min dotter och jag.
 Vi har det rätt trevligt då faktiskt!
När vi kom hem från stallet var det matlagning. Lite egen tid med Mittimellan N när vi sida vid sida lagade mat tillsammans. Det börjar bli en vana. Hon och jag i köket tillsammans. Medan det puttrade på blev det lite handboll i vardagsrummet med sonen innan det var dags att äntligen få äta. mat har blivit ett viktigt kapitel i mitt liv. Jag är hungrig jämt! Nattning av barn, ringa de viktiga samtalen och nu ut en sväng med Bobbo. Lite mörkersök och lek i snön står på schemat innan hönsen ska nattas. Vardagen är tillbaka. Alla delarna ska hinnas med. Jag kände mej så nöjd över att få undan disken och se att huset faktiskt är i bra skick efter städningen häromdagen. Då känner jag mej lite lyckad. När jag hunnit med det mesta. Om ett par timmar ska vi upp igen. Fira dottern som fyller år med glass, paket och sång på morgonen innan vi tar en ny vardag och livet rullar på.



Inga kommentarer: