Translate

måndag 5 januari 2015

En dag kommer jag längta tillbaka.

Det är jag och böckerna nu. Den sista uppgiften som måste bli klar nu. För denna kurs. Sen har jag tre kurser till som saknar lite inlämningar. Men den här kursen vill jag bli klar med. Klara av. Lyckas med. Få mina poäng. Beta av. Känna att jag lyckats med. Jag har ju inte lyckats med mycket förra året. Men så skönt det skulle kännas om jag faktiskt rodde i hamn just den här! Så ikväll ska jag bli jobba med den. Känna mej nöjd, läsa igenom, göra klart imorgon och skicka. Jag skriver om språk och dialekter i det spanska språket. Spanien har ju tre språk och ett otal dialekter. Vad är skillnaden och hur påverkas utlänningar av det faktumet? Jo, det är en del, som ni förstår. Till mitt pluggande har jag min kopp te. Tog en bit 70%ig choklad. Känner mej tillfreds. Huset är städat. Bobbo ligger vid mina fötter. En dag, när jag inte behöver plugga någonsin mer i mitt liv, kommer jag tänka tillbaka på den här stunden, när böcjerna svämmade över mitt databord, mörkret, téet, Bobbos sällskap och koncentrationen, kampen att få till det, och jag kommer att sakna det. Nu känns det nästan lite avlägset, men jag vet att det kommer att ske. Nu dyker jag. Dyker ner i koncentrationen, ner i uppgifterna. Se ya!

Inga kommentarer: