Translate

fredag 2 januari 2015

Hygglig tillvaro för djuren



Och så där ja..... nu kom den nya hästen. Jag tycker personligen om att vi blir fler i stallet. Jag gillar tanken på den lite större hästflocken. De lär sej umgås med många olika individer och behandla varandra med respekt. Surbossen Pepino får står inne ett par timmar med nya Aaron och i morgon kommer de släppas ihop.
Surgubben Pepino längst bort och nya Aaron i förgrunden.

 Förhoppningsvis lär de känna varandra lite då. Nu är de 10 i flocken igen. Ibland kan jag tänka att hundarna också borde leva lite mer i riktig flock. Men om sanningen ska fram får man väldigt mycket mer tid över när man bara har en att fokusera på. OM vi skaffar hund igen, efter Bobbo vet i sjuttsingen om det ska vara en eller två. Det finns fördelar med allt. Om barnen får bestämma ska vi ha fem hundar. Men då får nog resten av familjen ta lite större ansvar. Jag är dock glad att jag har alla mina djur i min familj. Jag älskar dem alla, och är faktiskt stolt över att jag kan ge dem så naturligt (?) liv som möjligt. 
Småfolket ( höns och ankor) är lösa och fria precis så mycket de vill, Bobbo är lös så mycket han vill, fast nu föredrar han mest att ligga och vila mitt på golven här hemma, och Pepino har sin flock och hamstrarna får nya miljöer i olika burar och leksaker varje vecka, samt att de kommer ut och springer på golvet (utan boll) väldigt ofta. Ungarna anordnar hinderbanor och labyrinter till dem. Jag tror att våra djur har det hyggligt i allafall!

Inga kommentarer: