Translate

onsdag 27 augusti 2014

Inte lätt att registrera sej!

Jösses vad dagarna springer iväg. Jag startar klockan 6 på morgonen och det är fullfart fram till strax efter tio på kvällen. Idag tog jag tag i eländet att registrera mej på kursen jag ska gå på. Vilket omständligt arbete! Först skulle jag gå från universitetets sida till en id-sida. Där var jag tvungen att fylla i alla uppgifter och sedan logga in på en ny sida där jag var tvungen att skaffa mejladress och registrera mej via bankid för att få ett lösenord till id-sidan. Sedan fattade jag inte vad jag skulle ha id-sidan till för att kunna logga in på universitetet. I nästan två timmar höll jag på innan jag tillslut lyckades! TVÅ TIMMAR! Vad är det för fel på mejladress, lösenord och användarnamn? Helt sinnessjukt. Jag vidhåller än att Linköpingsuniversitet och Campus Norrköping är det bästa universiteten. Bra upplägg och lätt att logga in. Men nu är det gjort och i morgon får jag tillgång till de uppgifter jag behöver. Jag känner skräckblandad förtjusning. Kul och intressant, men kommer jag hinna? Det går fort och det är mycket att plugga. Jag ska gå in i dvala och pluggbubbla. Då kan jag inte hålla låda så mycket som jag gör nu. Det blir plugg varje dag! Bäst jag sm'älter den tanken för nästa vecka startar det!

Inga kommentarer: