Translate

måndag 11 augusti 2014

Sommarlovet är definitivt slut

Jag har börjat jobba igen och med det så börjar barnen på frita. Jag har tre fritabarn nu. Och det känns inte ens märkligt. Det är bara skönt att ha lämnat förskolans värld. In i skolan med full kraft. Min minsta har tagit steget in och jag är absolut ingen småbarnsförälder längre. Min lilla, blonda tjej har blivit stor. Ruskigt, härligt, skrämmande, underbart. Att vara förälder till Lilla N är en resa som förändrar. Hon är galet skön att få hänga med. Och jag hoppas det kommer gå bra. Hon är så skör och stark samtidigt. De två stora har haft hemska tider sitt första år i skolan och sedan har det blivit bättre. Jag hoppas att vi kan hoppa över "hemska" med mitt tredje barn. Men det är inte lätt att komma ny och inte känna någon till en främmande skola.

Jag är tillbaka på min skola. Jag är tillbaka på jobbet och jag älskar det! Nya kollegor, gamla kollegor. Min arbetsplats, mina gem, pennor, min dator, mitt klassrum, mina planeringar......! Jag ÄLSKAR mitt jobb. Nästa vecka kommer eleverna. Nu fokuserar jag på att göra en bra start för dem och det pågår ett febrilt flyttningsarbet. Utanför fönstret ser vi hur de river delar av skolbyggnaden med skopa. Om några månader är det vår tur att flytta ut. Skolan byggs om och vi ska ha undervisning i baracker. Funkar det med. Jag är så glad att jag har ett jobb. Ett jobb som jag trivs med och som är utvecklande. Nu är jag mitt andra år på samma skola. Det är annorlunda att komma tillbaka till en arbetsplats man känner till. Mina hundår som tillfälle vikarie är över. Jag har gjort min del. Nu kan jag arbeta på i lugn takt. Göra ett bra jobb och ha långsiktigplanering. Så otroligt skönt. Det är värt att fira! Skål till mej själv! I morgon ska jag upp igen, lämna mina barn på samma ställe och åka till min välkända arbetsplats. Ibland behövs det inte mer för att det ska kännas skönt i bröstet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har Lina en vecka kvar på sin ledighet. Sen börjar inskolningen på "dagis". Å, en annan har ledigt under inskolningen. Så skönt så.