Translate

fredag 13 december 2013

Tentamen

En provtenta av samma karraktär. Svår... huu
Igår gjorde jag kursens sista tenta. Den kändes inte så där översvår. Jag förstod vad jag skulle göra och jag förstod uppgifterna. Däremot vet jag inte med säkerhet om jag svarat rätt för den sakens skull. Som jag sagt förr så funkar inte min hjärna på det sättet som uppgifterna är upplagda. Inte ens på svenska funkar mitt tankesätt för den typen av uppgifter. Men nu är den gjord och jag känner en aning lättnad. Direkt efter provet åkte jag och hämtade mina barn. Sedan åkte vi hem och jag slog på en barnfilm i mitt sovrum och tillsammans låg vi i min säng och myste till Casper. Jag somnade. Sedan åt vi kvällsmacka tillsammans medan Marcelo hade somnat i soffan. Vilken kul familj han kom hem till efter jobbet! 

På morgonen när jag vaknade hade jag fått ett mejl från LADOK - om den andra tentan, (där huvudsaken av min ångest har legat) den tentan som var den första jag kuggade, och fick göra om, den hade nu blivit inrapporterad som godkänd. Jag kände försiktig jublande glädje. Det betyder att OM jag kuggat på den  nya tentan har jag chans till omtenta i januari, och skulle jag inte klara den då har jag bara en tenta att oroa mej för till nästa höst, från den här kursen. Nu hoppas jag att han rättar snabbt. Jag vill veta hur mycket plugg jag måste lägga ner över jul. Eller om jag kan få vara människa.....OM jag har klarat den så är kursen från psykodeliska underjorden äntligen slut. Tentan handlar inte om min starkaste gren. Har jag klarat den så är det nog ganska på håret. Det struntar jag i, bara jag klarar den! 

Är trött men ganska lättad nu.
När jag hade läst tentaresultatet från den andra tentan så såg jag att 4 personer hade skrivit den,(jag hade bara sett tre av oss där), två klarade den och två kuggade. Innan vi gick in för att skriva den nya tentan igår, träffade jag på flera stycken som inte klarat fonetiktentan första gången men som inte haft tid att göra om den. Tyvärr slängde jag mejlet med det beskedet innan jag klickade på länken med hur måna som klarat sej första gången, men det känns ju som om det var många som misslyckades. En person vet jag de facto har spanska som modersmål och hon misslyckades både på tentan och omtentan. Nu är inte det någon tröst för mej, men ändå ett bevis på att det inte varit en helt enkel kurs.

Håller nu alla tummar och tår att det gått vägen så jag kan få anderum innan nästa kurs som startar i början av februari.

Inga kommentarer: