Translate

lördag 14 december 2013

Skön-helg


Helg. Lusta att göra något. Alla andra helger den senaste tiden har handlat om att få till logistiken, försöka hitta luckor att plugga i men framför allt att hitta tid till att sova. Så trött jag har varit! I dag har hela dagen varit rolig, jag har umgåtts med människor JAG tycker om. Vi hann dra ett litet varv med städningen innan första besökaren kom. 
Molly med mattar Jonna & Edith  kom idag.
Och nu menar jag ett litet, litet varv. Jag känner mej härligt avslappnad och skön. Helg i dess rätta bemärkelse. Undra om vi inte kan cykla en sväng i morgon.... och fortsätta vår sköna helg med kul och skönt. Tenta pressen är bortblåst. Nu är allt gjort. Nu kan jag sätta mej ner och läsa lite för att vara förberedd om jag behöver en omtenta. Men först när svaret kommit om jag fixat den första så kan jag känna press igen. Innan dess - skönt! Nu är det dags för att beställa lite julklappar på nätet. Personliga klappar som familjen vill ha. Älskar att slippa julstressa på stan. Ganska billigt brukar det också bli. Passar en billig stackars pedagoglön. 

Inga kommentarer: