Translate

tisdag 26 november 2013

Tisdags tankar

Det är så mycket i plugg i min hjärna nuför tiden. Jag står i olika dilemman, olika saker drar i mej och jag vet inte vad jag ska välja, så under tiden rasar livet på. Jag behövde en tankepaus idag kände jag, så därför varken pluggar jag eller umgås med barnen. De glor på TV, jag letade rätt på en app som gör att jag kan göra tecknad film och testade den på sonens lego. Filmen blev 11sekunder, bilden skakig men det gick och jag kunde lägga över den på facebook. Med lite mer tid kanske vi kan göra lite mer riktigt film under året.

Jag fick tillbaka kritiken för min muntliga tenta idag. Han tyckte jag pratade bra men att jag behöver uttala v lite mer som b i bland...... tror nog det var spanjorskan som sagt det. Jag gillar inte B. Jag funderar på att söka någon kurs via Erasmus och komma ner till Spanien och jobba. Jag behöver resa runt lite i Spanien och jag behöver prata språket där språket talas. Englandsresan gjorde en hel del för mitt engelska uttal... och då är jag rätt säker på engelska. 

Jag har nog beslutat mej att vänta med hästen som ligger framför näsan. Eller hästarna en svart/vit skäck och hennes brun/vita skäckfölunge. Tycker jättesynd om ägarna, men jag vågar inte ta risken med vår ekonomi. Visserligen har jag fått lite drygt 700kr i lönelyft, men lärarlönerna är usla ändå! När vi gjort klart övervåningen så ligger vi i ett annat läge. Jag har familj att tänka på.

Tanken på getter och höns har jag däremot inte slagit ur hågen. Efter jul ska jag på besök och se hur jag kan tjäna pengar på dem. En rolig extrainkoms, dessutom har John, kocken, lovat att hjälpa mej med recept på en god getost. Så nästa höst kanske jag har min första egengjorda getosten på försäljning! Gulp, betyder det att jag måste bli egenföretagare?

Hela dagen har jag haft huvudvärken från underjorden. Hela dagen har jag varit på kurs. Det var inte riktigt roligt att nästan falla omkull hela tiden, fast vi satt. Kände mej rätt groggy. Men klippandet gick okey. Ungarna älskar filmen! Nu har jag nästa film att planera in till tisdag nästa vecka. Den här gången med eleverna. Då ska den vara färdiginspelad. Det betyder att jag har fredagen på mej att filma. Hoppas det går bra! För filmandet är ju så himelens skojsigt! Jag vill mer, jag vill mer!

Inga kommentarer: