Translate

söndag 17 november 2013

Stress

Jag är inte stressad, jag är inte stressad, jag ÄR STRESSAD!!!! Kroppen berättar för mej att stressnivån ligger lite farligt högt, men jösses vad svårt det är att "fixa" det på en gång.  I går lördag sov jag halva dagen. Det är ju ett tecken på att allt inte är som det ska. Det rasar hud från hårbotten och huden i ansiktet peelas av under natten. Jag vaknar med stora röda märken där yttersta hudlagren bara försvunnit. Jag ser tecknen och jag försöker med allt vad tygen håller att ändra. Men det funkar inte. Så är jag inne i ekorrehjulet igen, alla lösningar innebär FLER saker att göra, men det är ju inte det jag behöver. Jag behöver harmoni. Så blir jag frustrerad över att jag inte har samma sköna avslappnade inställning jag har haft. Det handlar om attityd. Men varför hittar jag inte rätt attityd? Lusten till allt har börjat försvinna. jag har inte lust att gå ut med hundarna, men när jag gör det är det superskönt. jag har inte lust att träna, men när jag gör det är jag mycket gladare. Jag har inte ork att hänga med kompisarna, och det gör jag inte heller. Men nu är det en strålande söndagsmorgon, sista dagen som 36-åring. Nu ska jag faktiskt ta tag i kragen, äta frukost och gå en runda med hundarna. Sedan ska jag sätta mej och plugga. Jag tror den största stressen ligger där. Fick meddelandet häromdagen. En tenta klarad, en tenta missad, en tenta om två veckor och en tenta... ja när är den? Måste kolla upp det nu. Oj vad stressen gick i taket på en gång. GAHHHHH!!!!

Inga kommentarer: