Translate

fredag 1 november 2013

Familjestund borta från plugg

Stora N skickade Pluto på godissök bland ormbunkarna
Det var skönt att komma ut en stund med familjen. Luften är så klar nu på hösten och jag gillar när färgerna blir bruna och murriga. Pluto dansade fram i kopplet och han höll på att krypa ur skinnet när Bobbo fick gå sina första sökslag efter barnen. Och fast han tycker att godis är gott blev han djupt besviken när han "bara" fick söka godis. Han ville springa, sträcka ut och söka på stora avstånd. Men han tuggade i sej godbitarna och sökte frenetiskt när den första besvikelsen lagt sej. När vi gick ut var det fortfarande ljust, men vi blev borta ett tag. Bobbo fick göra ett tiotal sökslag och Plutos  två godissök tog ganska lång tid, så det var helt mörkt när vi kom ur skogen. 
Bobbo ligger och väntar på nästa sökslag. Alltid på hugget!
Det går verkligen fort nu! Lilla N:s retliga humör är som helt bortblåst och jag är lite gladare. Men nu blir det pluggstund igen så den där kalla handen klättra upp för benet just nu för att krama om bröstet i ett kallt grepp. Men tänk ändå vad lite natur kan göra för sinnet! Nej, nu blir det back-to-the-books. Mina snälla barn kollar på film och kommer vara snälla och tysta ett par timmar nu innan det är dags för oss att mysa tillsammans. Dans-stopp är beställt, så det blir party här ikväll. Synd bara att det är alkoholfritt, det hade varit så gott med en liten Amarulla. Kanske det är det jag ska testa när jag pluggar, pimpla Amarulla innan så ångesten förbytts till lite raj-raj......? Ibland kan jag tycka att mitt alkoholförbud när barnen är med är lite schitsligt. Men alkohol och mamma-barn-tid klickar inte i min värld. Alltså dricker jag inte. Jag är ju alltid med barnen.


Inga kommentarer: