Translate

lördag 13 juli 2013

Vänd på orden och tänk själv!

Jag ska ju inte vara så politisk på den här bloggen, 
men ibland är det svårt att låta bli.Ständigt och jämt översköljs jag med 
olika flyers på facebook med olika smygrastistiska inslag. 
Det värsta är att jag har så många vänner som delar dessa 
och trycker på "gilla"-knappen.Texterna i sej är ofta inte så
 farliga. Jag tror de flesta kan hålla med orden. 
Denna fick jag upp i dag 
( för femte gången på 15 dagar)









Gunilla Andreassons foto.
I sej är texten inte så farlig, vem håller inte med om att vi ska respektera varandra, sluta klaga osv...... Jag älskar orden; om du inte känner att du passar här så res. Jag har vänner med invandrarbakgrund och jag har vänner med svenskt ursprung. De som klagar mest är svenskar. Det är för taskigt att regeringen försämrat villkoren för de sjuka. Det här jävla samhället blir bara värr och värr, fler mord. Förr i tiden slogs man med knytnävarna, nu är det skjutvapen. Grannkärringen snodde min tvätt-tid, det är skandal. Män är jävla otrogna svin.  De där förbaskade A-lagarna skrämmer ju ungarna när de hänger i parkerna, osv osv. Det här är några kommentarer jag hört av svenska kompisar som alla handlar om andra svenskar. Ja - om du inte känner att du passar här, så res......? 
Mina invandrarvänner klagar också. Det handlar mest om: Det är så jävla kallt, det här landet är inte till för människor, det är till för björnar! Banken vägrade ta emot oss när de hörde att jag inte hade ett svenskt namn. Grannen vrålade jävla svartskalle när han höll på att backa in i barnvagnen.....
Nu är inte mina svenska vänner eller mina invandrarvänner repesentativa för hur det ser ut i hela landet. Det finns rötägg på båda sidor, och det finns bra personer på båda sidor. Men texter som den här är skapta för att få oss att lite tyst tänka;
-Ja, klart de ska anpassa sej. Och den där familjen jag såg med slöja igår..... kvinnoförtryck, usch så irriterande.
Jag tänker också så. Klart DE ska anpassa sej..... och när dessa texter läggs ut lite då och då( det finns många värre ska ni veta) så börjar man lägga märke till alla som inte "anpassat sej". Det man är medveten om ser man också mer om. Man tolkar in mer. Men jag undrar om man lägger märke till grannen som blev slagen av sin svenska kille igår. Eller om man kramar om den upproriska tonåringen som blev utsatt för en svensk pedofil i unga år? Byt ut ordet invandrare till pedofiler, eller missbrukare ( oj då kände du någon nu som du inte vill ska utvisas? Kanske en bror eller en vän?). Man kan byta ut ordet invandrare mot hustrumisshandlare eller djurplågare. Då börjar vi kanske titta efter skurkar, idioter, människor som inte respekterar vårt sätt att leva, vår flagga, vår tro oavsett om de råkar heta Andersson i efternamn eller Gonzalez.......


Vi kommer förmodlingen tyvärr aldrig att
få höra vår statsminister tillräckligt tydlig i
målet att säga: Det är vår nation, vårt land
och vi har vårt sätt att leva på. Vi ger gärna alla
möjlighet att njuta av det. Men om du som pedofil
klagar och bedrar å klagar över våra lagar, vår ed
vår tro eller vårt sätt att leva skulle jag starkt rekommendera
nyttja den andra rättigheten, den att lämna landet.
Om du inte känner att du passar här så res. Vi tvingade inte dej
att komma, du väljer själv vart du vill bo.


Eller kanske lite farligare. Lite mer tankeväckande, om man nu inte bara slår undan detta som nonsens.... 

Vi kommer förmodlingen tyvärr aldrig att
få höra vår statsminister tillräckligt tydlig i
målet att säga: Det är vår nation, vårt land
och vi har vårt sätt att leva på. Vi ger gärna alla
möjlighet att njuta av det. Men om du som jobbar svart eller skattefuskar
klagar och bedrar å klagar över våra lagar, vår ed
vår tro eller vårt sätt att leva skulle jag starkt rekommendera
nyttja den andra rättigheten, den att lämna landet.
Om du inte känner att du passar här så res. Vi tvingade inte dej
att komma, du väljer själv vart du vill bo.

Våra lagar är ju vår tro, vår ed. Vårt sätt att leva säger att man ska betala skatt och bidra till samhället........
Ett tankeexpriment som skulle kunna vara verklighet....

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du säger ifrån. Vi blir fler och fler varje dag som gör det. Just den här grejen bygger för övrigt på en ren bluff. Läs här: http://www.hoax-slayer.com/gillard-muslims-leave.shtml

Visa gärna den länken för dina vänner som delar bilden.

Kram
/Förbipasserande