Translate

torsdag 18 juli 2013

Jag vägrar leka med barnen!

Leker, det får de göra med sina syskon o kompisar!
Jag är ingen lekande mamma. Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, att jag aldrig leker med mina barn. Ensamungen i mej vill bestämma alldeles för mycket, styra leken, för att det ska bli roligt. Så var det när jag var liten, så är det nu. Det var en kollega till mej som lite viskande erkände att hon hatade att leka med sina barn som fick mej att inse att, nej, jag leker aldrig med mina barn.







Vi tränar hund tillsammans
Vi cyklar tillsammans.
 Däremot spelar jag spel, målar, pysslar, utövar sporter, går på upplevelse promenader där jag lär ut fysik och biologi, jag bygger, tränar, lär dem träna hund, filosoferar och tar med dem ut på äventyr. Det gör jag. Men leker. Nej. Inget leka doktor, ta spruta i armen, eller leka häst där de rider och jag snällt går på alla fyra..... inte min grej. Däremot att träna cirkuskonster i 
Vi läser tillsammans
vattnet, ut och cykla och springa, spela schack eller basket, det är liksom mer min grej. Vi är olika som föräldrar. Mina barn får leka med varandra och sina vänner. Jag är mamma och ger dem erfarenheter, kärlek, uppfostran och kloka ord!

Inga kommentarer: