Translate

onsdag 10 juli 2013

Tappa fokus


I flera dagar har jag känt av det. Sötsuget. Det liksom ligger och pirrar i mej. Inget jag gör kan riktigt mätta den där känslan av det jag vill ha. I kväll tog det överhand. Jag kunde inte stå emot. Eftersom mitt slit på cykeln inte ger resultat på vågen är det ju lätt att ge upp. Men jag har inte avstått från allt som heter godsaker sen påsk bara för att gå ner i vikt. Jag svettas inte sönder på crosstrainern, eller får mördande träningsvärk på cykeln bara för att gå ner i vikt. Min kropp är som den är. Idag känns det surt, men det är inte därför jag sliter. Jag gör det för att kroppen ska hålla sej friskare längre. Att jag ska få tillbaka styrkan och för att jag ska må bättre. Det är nåt i mej som har bestämt sej för att jag ska återta mitt liv. Jag har inte bett att få det här som jag har.Jag har inte bett om ... det här. Men det är det jag fått och jag måste leva med det. Jag måste hitta en harmoni mellan den jag önskar att vara och den jag faktiskt är. I dag var jag på väg att kasta allt det åt sidan. Vi har både godis, choklad och chips hemma.I dag var det chipspåsen som hägrade mest. Men just som jag stod och 
brottades med mej själv och mina lustar valde jag att ta fram tre knäckemackor istället. Det var inte lika gott. Men jag mår väldigt mycket bättre  än om jag satt i mej en halv påse chips! Visserligen är tre knäckisar för mycket. Jag är lite äckligt mätt. Men bättre än chips, och jag har inte tappat fotfästet ännu. Men ibland är målet svårt att se, när jag inte ens själv vet var slutmålet är.

Det är många runt mej som tappat många kilon. Jag är jätteglad för deras skull. På riktigt. Jag är inte ens avundssjuk. För de är så värda sin framgång. Men jag sörjer lite. Det borde vara enkel matematik. Intag/uttag. Men jag har aldrig varit bra på matte.... och visst känns det surt. Jag överviktig, och det spelar ingen roll vad jag gör. Jag testar allt. Och nu testar jag det här. Att inte bry mej om vikten, att bara hitta balans, för att de kanske i slutänden ska rätta till det som är fel i kroppen. Det är mitt mål. Bli starkare, piggare, må bättre och kanske, kanske hitta vägen till några kilos viktminskning på sikt. Men jag sörjer ändå, nu. Att mina resultat uteblir. Att jag inte kan det som alla runt mej kan. Det är lätt att tappa fokus, men idag gjorde jag det inte....

Inga kommentarer: