Translate

tisdag 30 juli 2013

Ingenting i dag

Åhh det är så tråkigt idag! Det regnar och det regnar inte lite! Ju längre jag sitter passiv här hemma destå mindre har jag lust att göra någonting. Först tänkte jag ta en regnig promenad med Bobbo, men då började det vräka ner, och så mycket regnälskare är jag inte. Pluto vill helst inte gå ut. Och hans rehabilitering suger. Han haltar. Är visserligen lugn men deprimerad, ensam, ledsen. Han försöker få Bobbo att älska honom. Bobbo i sin tur gör ALLT för undvika sin partner. Han litar inte på Pluto för fem öre. Så fort Pluto kommer så går han. När Pluto jagar efter och slickar i mungipan viker Bobbo åt ett annat håll. Vill Pluto ligga bredvid Bobbo, flyttar Bobbo på sej. När vi tar fram kopplet suckar Pluto mest och sänker huvudet. inga roliga skogspromenader här inte. Nej plan mark i fem minuter, sedan är det in igen. Dagens höjdpunkt.... vänta lite, det finns ingen dagens höjdpunkt, inte ens massagestunden eller träningsstunderna är riktigt roliga. Och jag som matte mår ju jättebra av att se sin hund så nere....inte. Bobbo däremot känns nöjd och belåten. Så det är ju skönt... Jag har ingen lust att glo på film. Istället sitter jag och budar på Tradera. Nu har jag kammat hem en kamera, nattkläder och ett klädespaket till Lilla N, tre klänning och fotbollsskor till Mittimellan N,ett stort klädpaket med byxor och tröjor till Stora N, ett träningslinne till mej och en wonder bra-tränings bh för 4kr. Det är nästan skamlöst billigt för en ny bh! Och så har jag ca 14 auktioner kvar.... varav fyra till är kameror. Vad ska jag med så många till? När jag inte traderar så glor jag på billiga hästar. Det finns massor av fina tottisar. Tänk nu hade jag kunnat stått och smörjt träns, lastat hö, mockat, flätat man, klickat häst, ja vad som helst där ute istallet. Mycket roligare än att sitta här. Och inga kompisar är hemma som jag kan våldgästa. Nej jag myser inte ens med ungarna. Jag gör absolut INGENTING. Och det är URTRÅKIGT!

Inga kommentarer: