Translate

måndag 29 juli 2013

Hästsugen

Jag är så grymt hästsugen så det är jobbigt att vara jag just nu. Varje dag går jag in och kollar annonser. Problemet är att jag egentligen varken har pengarna eller tiden för en häst. Men så kommer den där lilla rösten.... du går upp i lön nu.... du kommer jobba fler procent nu, det borde göra att lönekuvertet är ett antal tusenlappar större än förra året.... Gahhh. 

I huvudsak är jag ute efter ett kallblod. Jag är tung och behöver en viktbärande häst. Jag har ju alltid älskat skäckar så därför är Tinkern ett naturligt val för mej. Men utseendet är av mindre vikt än personligheten så jag kollar även på nordsvenskar av den lite lättare typen. Och det finns så många fina hästar. Egentligen borde det bästa vara att hitta en häst jag kan vara medryttare på. Då har jag ansvaret 2-3 dagar i veckan, jag får rida ut i skogen, mocka, borsta och andas häst bäst jag vill men det står inte och faller på mej. Men kolla in hästarna jag sett.... visst är de fina. Och visst vore det skönt att ha en egen som jag kan göra vad jag vill med....

Häst. Hästar säljes          Flott Nordsvensk valack. Hästar säljes
Tinker sto                                                                       Nordsvensk valack

Irish Cob/ Tinker sto och stoföl Har en mycket bra stam!!. Hästar säljes
Tinker sto med föl och dräktig igen

Nordsvenskt sto. Hästar säljes                  Tinker. Hästar säljes
Nordsvenskt sto                                                                                  Tinker valacken Charlie

Stor Tinker. Hästar säljes                      Kurt. Hästar säljes
Tinker valak                                                               Kurt - Nordsvensk valack



Bilderna är tagna från annonserna i hästnet. klicka på bilden så kommer du till indexsidan där jag sett annonserna.

Inga kommentarer: