Translate

söndag 29 mars 2015

I skogen igen!

Tillbaka i vår älskade skog.
Idag gick jag ut i skogen för första gången igen sedan Pluto gick bort. Vi tillbringade våra sista timmar i skogen. Vår skog som vi brukade använda nästan varje dag. Nu är det tre månader sedan Bobbo fick njuta av barrdoften, kullarna, stenarna och mossan. Jag tog med en leksak och vi körde en hel del sökslag efter den. Lätta sökslag. Men han älskade att få komma ut i sitt rätta element igen. Min lilla skogsmaskin. Regnet porlade ner från himlen och det var ett sånt där herrejösse- underbart promenadväder. Det är skillnad att bara ha en hund kvar. Ändå är känslan väldigt bekant. Bobbo och jag huserade ju ihop i åtta år utan Pluto. 
Mamma - ska vi inte fortsätta jobba nu?
Jag ser framemot att få en sommar till med honom. Så som han är nu klarar han sej flera år till. Han är pigg, framåt och arbetssugen. Idag funderade jag till och med på att åka ner till bruksan senare i vår för att testa att köra lite agility igen. För Bobbo blir det small-nivå. Men jag tror han skulle älska det! Benen är inte så starka så det får vara några hinder i mjuk båge på otroligt låg höjd, men livsglädje är det som hållit igång oss alla 12 åren och det ska vi fortsätta ha! Att arbeta tillsammans är det som fört oss så otroligt nära varandra. Och det ska vi inte sluta med även om kraven sakta försvinner.

Som jag älskar denna hund! Min första son. Min dunderkompis!

Inga kommentarer: