Translate

onsdag 16 juli 2014

Nu har jag ansökt

Det är en soppa - min utbildning. Allt har varit en enda soppa. Från att jag aldrig fick betyg till att vissa kurser ogiltigförklarades, och de är dem jag nu pluggar upp-igen! Sedan fick jag jobb, betyget trillade in, jag kunde ta ut min examen men strulet fortsatte. En liten, liten klausul i reglementet gjorde att jag inte kunde ansöka om lärarlegitimation. Jag undervisar för lite i mitt huvudämne och för mycket i mitt andra ämne. Nu har de äntligen ändrat den lilla kryssrutan och jag är fri att ansöka om min legitimation. Och det gjorde jag idag. Nu ska jag betala 1500kr för att de ska handlägga ärendet och jag förväntar mej en handläggningstid på 6-8månader. Vilket betyder att jag kanske kan få mitt lärarleg till sommaren. Men jag är behörig att ansöka, jag har ansökt och snart kommer det inte finnas några fler hinder för mej. Klarar jag pluggandet denna termin är jag dessutom helt, helt klar. Efter 10år på universitetet. Jag har gjort min ansökan. Precis nu. Jag är så glad. Bit för bit betar vi oss framåt. Hinder efter hinder tar vi oss över med stort tålamod och envishet. Åhh, snart får jag mitt leg och jag blir som alla andra!

Inga kommentarer: