Translate

måndag 14 juli 2014

Handlar om attityd

Jag tror det handlar om hur man kastar sej in i saker och ting. Jag är så sabla trött på att behöva återhämta mej. Jag har vilat hela semestern.  Så nu har jag fått nog. Häromdagen slog det mej att det handlar inte om VAD man gör utan HUR man gör det. Men... 

 Nu har jag gjort bort mej grundligt, tror jag. Jag ska nämligen plugga nästan 100% i höst och jobba 100%. Jag har funderat hur jag ska få den ekvationen att gå ihop. Men jag har beslutat mej för att det handlar om attityd. All in! Klart jag fixar det! Valåret tar slut i september så då kan jag bocka av alla extra åtaganden redan i början av hösten, sen är det hård träning, bra mat, planering och positiv attityd som gäller. Jag satsar på ett kort, missar jag har jag en back-up plan och kör som tusan. Inget är förlorat, inget är misslyckande. Allt jag klarar är en vinst och allt jag inte klarar är ett steg på vägen. Nu är det blod svett och glädje som gäller. Nya utmaningar, jag älskar ju utmaningar! Men jag har blivit bekväm, lat och rädd. Väldigt rädd. Jag är rädd för att få ont. Är trött på smärta och det begränsar mej. Nu har jag vilat, jag har återhämtat, nu är det dags att öka farten. Tre veckor kvar av semestern, nya handledsskydd, idag ska jag cykla runt grannbyn. Får väl ta smärtstillande om det skulle bli för jävligt. Lilla N ska med, likaså Pluto, så farten kommer inte bli jättehög, men att bromsa är det som är värst.... Bra kondis är förutsättningen för att kunna sitta still och koncentrera sej. Jag lovar högtidligt mej själv att inte bli stressad på jobbet utan ta en sak i taget, beta av bit för bit och ha en superklar planering. Redan idag ska jag börja ta itu med pluggandet. Idag börjar den nya hösten, med de nya tagen, med en fokuserad Åza som gett sej f-n på att klara det!

Inga kommentarer: