Translate

torsdag 19 juni 2014

Tillåtelse att förverkliga en dröm

Oj vad jag har sovit idag. Mer än jag törs erkänna. Men jag har gjort en sak till och det är tankarna kring det som detta inlägg kommer handla om. Jag har mejlat på en häst.



Jag har tagit en första kontakt på en häst jag är intresserad av. Faktiskt en av de första hästarna jag var intresserad av när jag började leta häst för ett halvår sedan. Jag är livrädd och uppspelt på samma gång. Jag har alltid velat ha häst. Jag har haft häst i olika konstellationer sen jag var 9 år, men aldrig en som jag köpt och som varit min riktigt. Min dröm sen barnsben. Och nu är jag på väg att förverkliga den drömmen. Men det svåra är just att det har varit en dröm så länge. Jag letar nu inte efter en häst. Jag letar efter drömhästen. Finns den? Jag letar efter en vacker häst med rätta egenskaperna. Jag hittar vackra hästar men med fel egenskaper, jag hittar mindre fina hästar med rätt egenskaper och jag vet att utseendet inte spelar någon roll i den vanliga skötseln, men jag letar efter drömhästen. Så fel av mej. Jag har inte ens varit medveten om det förens jag skickade mejlet idag. Något annat som slog mej var reflektionen om jag verkligen har tid för häst. Idag är en dag som jag sovit mej igenom. Vissa dagar har jag inte haft tid att andas. Hur blir det med häst? Jag vet ju vilket jobb det är! Hur kan jag ens vilja ge mej in på det? Är jag helt tokig? En sak till att ta hand om! 
Marcelo har flera gånger sagt att jag verkar mycket gladare när jag varit i stallet. Och jag hoppas och tror att jag omprioriterar min tid när en totto står och väntar på mej i hagen. För i slutänden, efter allt jagande är det just häst och hund som jag velat ha hela mitt liv. Varför ska jag fortsätta förvägra mej det när jag har möjligheten?  Jag närmar mej 40. Det är ju nu jag ska tillåta mej själv. Men för att klara av det måste jag ha hjälp. Hästen jag mejlade om verkar vara perfekt i alla hänseenden förutom en. Och det felet är kanske för stort för att jag ska kunna ta honom. Men på min favoritlista finns flera hästar som jag kan ringa om, flera hästar jag kan åka och provrida. Jag har inte bråttom, men jag ger mej själv tillåtelse att förverkliga en dröm.

Inga kommentarer: