Translate

torsdag 17 maj 2012

Sova tidigt

I dag besökte jag min underbara Jonna-vän. Där spenderade jag tre timmar innan det blev lite handling och hemfärd. Som ni förstått är jag i stort behov av återhämtning och tänkte på alla måsten med matlagning osv när jag kom hem. Men jag hade tur. Min andra sambo, Patte, stod och lagade mat när jag klev innanför dörren. UNDERBART! Han diskade också. Det här med att ha två karlar i hushållet är inte alltid helt fel. Barnvakteri, matlagning, hjälp till att koppla saker och bära tungt.... jo, det har sina fördelar att vara flera vuxna! Så efter maten slängde jag mej i bingen. Trots att klockan bara var strax efter sju. Jag tänkte somna till lite svtplay. program som jag missat. Sedan kom Lilla N och lade sej hos mej. Sedan kom Mittimellan N och lade sej bakom mej. Minsta somnade gott. Jag gäspade, tårarna rann men somnade de gjorde jag inte. Stora N kom in. Och som han babblade. Det gick inte att få tyst på honom mer än ett par sekunder när han hämtade andan. Tillslut fick han med sej sin syster  och de började träna på att stå i 90grader, precis som i Mästarnas mästare, som vi tittade på. Och jag, ja jag kunde än mindre vila eller somna. Så nu sitter jag upp, klockan är halv tio och jag är inte utvilad, inte tillräckligt trött för att sova och flera timmar har passaret då ajg uppnåt absolut ingenting. Ingen promenad med hundarna, ingen träning med Pluto. Inget lek med barnen, mys med Marcelo ingen städning eller tvätt av kläder inte ens återhämtning. Hur meningslöst är inte det! 


Nu är jag för trött för att hitta på någonting. Jag fortsätter gäspa, ögonen rinner men jag kan inte sova och jag är uttråkad och utmattad. SUCK!

Inga kommentarer: