Translate

söndag 6 maj 2012

Barnens debut i judo

Jag har bara bilder och film på ungarnas debut i deras första judotävling där deras ansikte syns, så ni får klara er utan.Jag har en fantastisk, fantastisk son som kämpade och kämpade men idag blev han faktiskt överglänst av sin lillasyster. Vilken unge hon är min Mittimellan N!!!! På invägningen garvade de bara åt henne. Minst av alla och lättast. Yngst med råge. Men vilken teknik hon har min underbara tjej! Första matchen var mot en tjej, från Jönköping tror jag, hon var mer än ett huvud längre och Mittimellan N kastade henne som ingenting. I slutänden blev matchen oavgjord. Andra matchen var motståndet tuffare och det blev en förlust. Min fina dotter hade inga bekymemr att de rev och slet i henne. Hon kämpade på och tyckte det var jätte roligt! Tredje matchen blev en rysare! Mittimellan N kastade klubbkompisen två gånger men fick bara poäng för en gång. Match sekundrarna tickade mot slutet. Segern var å nära. Flera gånger försökte Engla få ner min tös, men hon blev inte lurad. Så fick hon för sej att gå i närmare närkamp och med två sekunder kvar fick Engla ner Mittimellan N och vann matchen. Två sekunder!!!! Så förargligt! Men hon var lika nöjd för det och åkte glatt vidare till Jacobs kalas.
En bild från en annan tävling på judoklubben




Stora N hade lite tuffare motstånd. Första matchen kom han i underläge direkt och kämpade som en tok men förlorade. Den andre killen hade honom som i ett järngrepp. Andra matchen blev en riktigt fight där Stora N fick enr den andra killen fler gånger, men tyvärr fullföljde han inte och blev utan poäng. Mot slutet fick den andre killen ner Stora N och matchen var förlorad. Sista matchen varade i 7 sekunder innan Stora N förvånat insåg att han åkt på stryk igen. Den sista killen var helt otrolig. Jag tror inte en match varade längre än 10 sekunder för honom! Han vann allt! Stora N led lite mer av sina förluster men var ändå nöjd med sin debut och åkte vidare till Emma och Fridas kalas. Själv spenderade jag kalastiden på agilityplan med Pluto som var superduktig. Stackars Bobbo har tråkigt hemma och samlade på fästingar.

Inga kommentarer: